De Vereniging

Muze is een musicalvereniging uit Nijmegen die in februari 2012 is opgericht. Onder de ongeveer 30 leden bevinden zich mensen van alle leeftijden, sommige met al een brede ervaring op zang-, dans- en/of acteergebied, maar ook vele die pas recentelijk geproefd hebben van het ‘artiestenvak’.

Muze is een sprankelende musicalvereniging waarin gezamenlijk wordt toegewerkt naar een productie, maar waar ook volop ruimte is voor het (verder) ontwikkelen van ieders zang-, dans-, en acteerkwaliteiten. Naast het repeteren van zang, dans en spel is er meer nodig om een productie op de planken te zetten! Veel van dit werk wordt door de leden zelf gedaan, die in verschillende commissies zorgen voor bijvoorbeeld decor, kleding en PR. Daarnaast zijn er iedere productie weer vele vrijwilligers betrokken bij Muze, die onder andere de grime en kap verzorgen, video-opnames maken of achter de schermen helpen met de organisatie. Verder is er binnen Muze natuurlijk ook volop gelegenheid voor gezelligheid! Na de repetities wordt er geregeld geborreld, en ook organiseert de vereniging jaarlijks enkele uitjes en een gezellig Muze-weekend, om zo als groep dichter bij elkaar te komen.

In december 2013 heeft Muze na twee jaar voorbereiding met haar eerste productie Baas boven Baas op de planken gestaan in de Lindenberg in Nijmegen. Dit smaakte naar meer, dus nog geen anderhalf jaar later stond Muze met haar tweede productie Bad Girls op de (zelfgebouwde) planken van Cultuurspinnerij De Vasim, om eind september 2016 nogmaals De Vasim te gebruiken als decor voor Little Shop of Horrors. In april 2018 is Muze qua locatie een nieuwe uitdaging aan gegaan door voor haar vierde musicalproductie, Grand Hotel, Hotel Erica in Berg & Dal om te bouwen tot theater. Young Frankenstein, werd in oktober 2019 opnieuw in De Vasim opgevoerd, en voor deze musical had Muze zelfs  de Nederlandstalige primeur! In 2022 speelde Muze met succes in de Lindenberg haar productie van Legally Blonde en in 2023 speelde Muze in een uitverkocht theaterzaal C de musical: Fame!

Muze repeteert iedere dinsdagavond in wijkcentrum Villanova.

Heb je vragen, suggesties of wil je Muze steunen? Dan kun je contact opnemen met het bestuur via info@muze-nijmegen.nl

Musicalvereniging Muze staat ingeschreven bij de Kamer van Koop onder KVK-nummer 54748577.